Հեռախոս` +374 (0) 10 266 860

Էլ․ փոստ` contact@langcom.am

Բեմադրե՞լ, նկարահանե՞լ, թե՞…

Ի՞նչ կարելի է անել ներկայացումը…

Դե՛, ի՞նչ ասես, որ չի կարելի. դիտել, քննարկել, հավանել, քննադատել…

Այո՛, բայց մի կարևոր բան մնաց: Հարցրե՛ք բեմադրիչներին, և նրանց մեծ մասն անպայման կասի, որ իրենք պատրաստվում են ներկայացում… անել:

Այսպես՝ կինոռեժիսորը կասի, որ ֆիլմ է անում: Հեռուստալրագրողները կխոսեն իրենց արած հաղորդման մասին: Նրանց գործընկերները կխոսեն արած նախագծերի մասին: Մեկ ուրիշը կավելացնի, որ ինքը ցանկանում է մի նոր… ծրագիր անել:

Իհարկե, այս ամենը լսելով՝ հայրիկներն ու մայրիկներն էլ իրենց զավակներին անմիջապես կհորդորեն դաս անել:

Բնական է, որ հայերեն վատ իմացողն էլ, լինելով այս ամենին ունկնդիր, կմտածի, որ մեր լեզվում համապատասխան բառ չկա, և ինչ էլ լինի՝ ներկայացում, ֆիլմ թե հաղորդում, հնարավոր է միայն անել:

Իսկ ի՞նչ հետևություն կարելի է անել այս ամենից:

Քանի որ վերջին դեպքում «անել» բառը գործածվեց ճիշտ, և, հակառակ բերված օրինակների, հետևությունն իսկապես անում են, պատասխանենք:

Կարելի է անել այն հետևությունը, որ մենք մեր լեզվի նրբություններին, բառերի ոճական առանձնահատկություններին, բառապաշարին թերի ենք տիրապետում: Մոռանում ենք խոսքի կարևոր սկզբունքներից մեկը՝ ճիշտ բառը՝ ճիշտ տեղում: Այս պատճառով էլ, ինչպես առիթ ենք ունեցել ասելու, որոշ բառեր ստանում են «գերիշխող» դիրք, դուրս մղում իրենց հոմանիշներին, երբեմն էլ սխալ գործածվում:

Բերված օրինակները հենց այդպիսի դեպքեր են: Ի՞նչ ասել է անել ներկայացում, ֆիլմ, հաղորդում, նախագիծ, ծրագիր, դաս…

Մի՞թե անփոխարինելի է այս անել-ը, և ներկայացումը չի կարելի բեմադրել, ֆիլմը՝ նկարահանել, հաղորդումը՝ կազմել, վարել, նախագիծը, ծրագիրը՝ իրականացնել, դասը՝ սովորել:

Սրանք ընդամենը օրինակներ են: Կախված խոսքաշարից, բովանդակությունից՝ կարելի է գործածել նաև այլ բառեր, միտքը ձևակերպել այլ ձևով:

Մեծ ջանքեր, լեզվական խոր գիտելիքներ հարկավոր չեն. պարզապես պետք է խոսքի նկատմամբ լինել փոքր-ինչ ուշադիր, չանտեսել, «չմոռանալ» մյուս բառերը: Հավատացեք, որ այդպես կշահի թե՛ մեր լեզուն, թե՛ ձեր…

Գուրգեն Միքայելյան

Հղումը սկզբնաղբյուր կայքում։

Նմանատիպ նյութեր
Հայկական հեռուստաշուկայի «ցուցափեղկում» մանկական ապրանք քիչ կա: Չունենք հատուկ հեռուստաալիք, ոչ մանկական ալիքներում փոքր է մանուկ հեռուստադիտողի համար նախատեսված
Արի՛ հետ պտտենք ժամացույցի սլաքները ու միասին գնանք դեպի այն ժամանակները, երբ համացանց չկար, ու
Խնդրառությունը բառերի (լրացյալի և լրացման) կապակցության այն եղանակն է, երբ մի բառը (լրացյալը) պահանջում է
Բարև՛, պատանի՛ բարեկամ: Ծանոթ երգ է հնչում՝ «Միայն սիրո լարը մնաց / Սրտիս անհուն խորքերում»:
Մեր խոսքում հաճախ հանդիպող սխալներից մեկը կապված է մի «անմեղ» բառի՝ «անգամ»-ի հետ։ Որքա՜ն ենք

-Այսպես գրքերը նոր կյանք են ստանում,-ասում է Դ․ Գյուրջինյանն ու ավելացնում,- Ազգային գրադարանի այս նախաձեռնությունը գովելի է ու շատ կարևոր: Նկուղներում, դարակներում մնացած, գործածությունից դուրս ընկած գրքերը հիմա կարծես նոր կյանք են ստանում:
https://t.co/XBeZmrOybS

#ԱյսօրվաՀայերենը

ՎԵՐՆԱՆՑՈՒՄ | Փողոցի, պողոտայի, ճանապարհի լայնքով վերգետնյա հետիոտնային անցում անարգել երթևեկություն ապահովելու և փողոցն անվտանգ հատելու համար։

#ԱյսօրվաՀայերենը

ՉԵՂԱՐԿԵԼ | Մինչ այդ կայացրած որոշումից, նախապես հաստատված ինչ-որ բանից (իրադարձություն, հանդիպում և այլն) հրաժարվելը, հետ կանգնելը, դրանք կասեցնելը կամ չեղյալ հայտարարելը:

#ԱյսօրվաՀայերենը

ՀԵԾԱՆՎՈՒՂԻ | Առավելապես քաղաքային միջավայրում հեծանիվ քշելու՝ հեծանվով տեղաշարժվելու համար առանձնացված ճանապարհ, ուղի՝ հատուկ գծանշումներով, երբեմն գունավորմամբ։ Հեծանվահրապարակում հեծանվավազքի համար նախատեսված ուղի։

Ավելին